9 Απρ 2015

Το αυτοκίνητο του 2030!

Πώς θα είναι η μορφή των αυτοκινήτων, η μετακίνηση των ανθρώπων, οι δομές, ακόμη και ποιες αλλαγές χρειάζεται το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο μετακίνησης για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος;


Τη στιγμή που στην Ελλαδίτσα μας ψαχνόμαστε για το εάν είναι «ηθικό» ένα αυτοκίνητο μεσαίου ή και μεγάλου κυβισμού να πληρώνει φόρους και τέλη κυκλοφορίας υψηλότερους από την εκτιμώμενη αξία του, στην αλλοδαπή τα πράγματα έχουν ξεφύγει και ήδη σχεδιάζεται το… 2030! Ισως και πιο πέρα...

Το πώς θα είναι δηλαδή η μορφή των αυτοκινήτων, η μετακίνηση των ανθρώπων, οι δομές, ακόμη και ποιες αλλαγές χρειάζεται το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο μετακίνησης.

Πριν από κάποια χρόνια ενδεχομένως να θυμάστε την «εμμονή» με τα green cars και τις τεχνολογίες που σας «κοινωνούσαμε» από τις διεθνείς εκθέσεις. Τεχνολογίες που μέσα σε λίγα χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να «ενσωματώσει» στα σημερινά αυτοκίνητα, χωρίς ωστόσο να εκτινάξει το κόστος.

Υβριδικά plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά με επιδόσεις supercar είναι κάποια από τα «απτά» αποτελέσματα των νέων τεχνολογιών, στο πλαίσιο της επίτευξης των στόχων-δεσμεύσεων για την ελαχιστοποίηση του οικολογικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων.

Πλέον η κουβέντα από το «e-mobility» και το «sustainability» έχει μετατοπιστεί στο «autonomous drive». Κοινώς στην «αυτόνομη οδήγηση».

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κουβέντα που έχει ανοίξει αυτήν τη στιγμή στους κόλπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού θα επηρεάσει κατά πολύ τη μελλοντική χρήση του αυτοκινήτου.

Ο CEO της Daimler, Dieter Zetsche, έχει δηλώσει πως τα autonomous driving cars «θα είναι ένα περίβλημα σε ρόδες που θα βοηθά τους ανθρώπους να κάνουν ακριβώς αυτό που θέλουν ή αυτό που χρειάζεται να κάνουν. Πρόκειται για τον επαναπροσδιορισμό της πολυτέλειας στην αυτοκίνηση». Απίστευτη δήλωση, με μεγάλο υπόβαθρο!

Ο χρονικός προσδιορισμός δεν είναι πολύ μακριά, τα πλάνα είναι έτοιμα από «συνέργειες», μέχρι και αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο μπαίνουν στην ατζέντα των συζητήσεων.

Κάπως έτσι μπορεί να εξηγηθεί το «φλερτ» κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών με τους «γίγαντες» της πληροφορικής και της τεχνολογίας, Google και Apple, σε μια κατεύθυνση να βρεθούν κοινές «πλατφόρμες» εξέλιξης από την ανταλλαγή της τεχνογνωσίας.

Ευλόγως θα αναρωτιέστε τι νόημα θα έχει ένα «autonomous drive» αυτοκίνητο όταν θα περιορίζει την οδηγική απόλαυση όπως τη βιώνουμε σήμερα ή πώς θα ξεπεραστούν οι φοβίες σε θέματα ασφαλείας.

Κατ' αρχάς για το πρώτο η απάντηση μπορεί να έχει να κάνει με τα «θέλω» των οδηγών του... 2030 και μετέπειτα, όπου ενδεχομένως να επιλέγουν να σπαταλούν πιο δημιουργικά τον χρόνο τους στο αυτοκίνητο, αν και κανείς δεν υποστηρίζει ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα θα εξαφανιστούν από τον χάρτη.

Για το δεύτερο η πρόσφατη αεροπορική τραγωδία στις Ελβετικές Αλπεις και οι έρευνες σχετικά με τα αίτια πρόκλησης ατυχημάτων έχουν δείξει ότι το συντριπτικό ποσοστό ευθύνης φέρει ο παράγων «άνθρωπος»!

Σε κάθε περίπτωση ουδείς υποστηρίζει ότι θα επιλύσει το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης (εξάλλου η Volvo μέσα από έναν άλλο δρόμο στοχεύει στα μηδενικά ατυχήματα έως το 2020 για εκείνους που θα οδηγούν τα αυτοκίνητά της), ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τον έλεγχο θα τον έχει ένα ειδικό software που θα συνεργάζεται και με άλλες υπηρεσίες… Αντιθέτως ούτε ότι οι κίνδυνοι είναι μεγαλύτεροι.

Πολύ απλά το πράγμα πηγαίνει αλλού σε ό,τι έχει να κάνει με την «τεχνητή νοημοσύνη» και τις υπηρεσίες ή τις παρενέργειες στον άνθρωπο.

Προσωπικά δεν διακατέχομαι από κανέναν φόβο σχετικά με την επικράτηση των «ρομπότ» έναντι του ανθρωπίνου είδους, ανεξάρτητα από το εάν πολύ σημαντικοί άνθρωποι, όπως ο Στίβεν Χόκινγκ ή ο Μπιλ Γκέιτς έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους.

Θεωρώ ότι η ανθρώπινη νοημοσύνη και το συναίσθημα, αυτό που μπορούμε να περικλείσουμε σε μια έννοια ως «συναισθηματική νοημοσύνη», όπως και η ευελιξία είναι ανυπέρβλητα από οτιδήποτε «αυτόνομο» και ειδικά σε στιγμές λήψης «αποφάσεων» υπό πίεση.

Από την άλλη, δεν με τρομάζουν τα «αυτόνομα προγράμματα» όταν δεν γίνονται υπερβολές. Πιστεύω, δε, ότι ο συνδυασμός των δύο, της συναισθηματικής και της τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να προσφέρει στην ανθρωπότητα.

Ας μη γελιόμαστε. Οι όποιες εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να γίνονται σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, είτε αυτή είναι για το περιβάλλον είτε για την ασφάλεια, αλλά έχουν και έναν κοινό παρονομαστή. Την κερδοφορία.

Πιστεύετε ότι εύκολα η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να «διαγράψει» το παρελθόν και να πειραματιστεί σε αχαρτογράφητα μονοπάτια;




Νίκος Μερτέκης
caranddriver

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα